Forum www.gameoholik.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Need for Speed: Underground

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gameoholik.fora.pl Strona Główna -> Seria Need For Speed
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T A S I O R
_______I________
_______I________



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:12, 02 Maj 2006    Temat postu: Need for Speed: Underground

Electronic Arts to firma znana głównie z gier sportowych, ale nie tylko. Jej flagowym produktem jest z pewnością wszystkim doskonale znana seria mająca wspólny tytuł Need For Speed. To jedna z niewielu gier, które pozwalają nam zasiąść za kierownicami najdroższych i najszybszych samochodów świata. Dzięki wykupionym przez EA licencjom, wyglądają one jak autentyczne, co jeszcze bardziej zwiększa przyjemność płynącą z zabawy. Jednak od pewnego czasu kolejne części NFS'a przestały wzbudzać takie emocje jak dawniej. Serii brakowało tego czegoś, co miała na początku. Być może chodziło o nowatorskość, świeże pomysły, coś co ponownie uczyniłoby ją popularną.
Jednak kolejne gry nie miały tego czegoś, więc postanowiono nieco zmienić ich koncepcję, urozmaicić, by stały się atrakcyjniejsze.
Najnowsza Need For Speed: Underground jest właśnie efektem takich przemyśleń. Autorzy odeszli w niej od koncepcji samych wyścigów z punktu A do punktu B, pozwalając sobie na wprowadzenie pewnych urozmaiceń. Największym z nich jest fakt, że wreszcie możemy tuningować nasze samochody. W ostatnich latach ulepszanie samochodów zyskało wielką popularność, nic więc dziwnego, że gracze oczekiwali na tytuł, który by im na to pozwolił. A pozwala właśnie najnowsza Potrzeba Prędkości.

NFS: Underground inspirowany jest najwyraźniej popularnym filmem Szybcy i Wściekli, co widać nie tylko po trybach jakie nam oferuje, ale także w kwestii oprawy wizualnej, jednak po kolei...

Gra oferuje nam kilka podstawowych trybów zabawy, czyli pojedynczy wyścig, zmagania z czasem, itp. Jednak najważniejszym z nich jest Go Underground, czyli kariera. Otrzymujemy pewną sumę pieniędzy i musimy kupić za nią samochód. Na początku wystarczy na dość słaby wózek, lecz w miarę wygrywania kolejnych wyścigów nasz portfel zacznie pęcznieć, co pozwoli na wprowadzanie modyfikacji nie tylko dotyczącej wyglądu samochodu, ale również jego osiągów. W przyszłości natomiast umożliwi nam zakup szybszej bryki, zdolnej do pozostawienia oponentów daleko w tyle.

A jest w co inwestować, bo autorzy oddali do naszej dyspozycji 20 licencjonowanych samochodów. Znajdziemy wśród nich m.in. Golfa 4, Peugeota 206, Subaru Imprezę, Nissana Skyline i wiele innych. Różnią się one między sobą nie tylko ceną zakupu, ale także prędkością maksymalną, przyspieszeniem oraz łatwością w prowadzeniu, co przedkłada się na szybsze pokonywanie zakrętów i równie szybkie opanowanie bolidu.
Na początku mamy dostęp jedynie do wersji podstawowych, lecz z czasem wprowadzone modyfikacje nie tylko zmienią wygląd samochodu, ale także jego parametry. Możemy więc dokupić nowe spoilery z przodu, z tyłu, fartuchy po bokach, maski, stabilizatory powietrza na dachu, nakładki na reflektory, przyciemniane szyby (różne kolory), felgi, końcówki wydechu, itp. Możemy też zamontować podświetlenie podwozia, a całą karoserię przystroić w różne naklejki.
Możemy także dokonać tuningu mechanicznego. W tym wypadku możemy obniżyć zawieszenie, zamontować chip zwiększający moc, turbosprężarkę, lepsze hamulce, a także Nitro pomagające nam uzyskiwać niewiarygodne wręcz przyspieszenie.
Niestety nie wszystkie podzespoły możemy montować od razu. Większość jest zablokowana i stanie się dostępna dopiero po wygraniu odpowiedniej ilości wyścigów i uzyskaniu pewnego poziomu prestiżu. Warto przy tym wspomnieć, iż wszystkie przeróbki naszego samochodu mają znaczenie nie tylko w kwestii estetyki, ale również dla samej gry. Otóż jeśli zaniedbamy montowanie kolejnych podzespołów, to z czasem nasz prestiż osiągnie określoną wartość i nie będzie się dalej zwiększał. A to sprawi, że nikt nie zechce się z nami ścigać.

Wyścigi odbywają się w kilku wersjach. Najłatwiejszym jest chyba Drag. To wyścig na dystansie ¼ mili, w którym najbardziej liczy się przyspieszenie. Tutaj także duże znaczenie ma Nitro, lecz przede wszystkim odpowiednia zmiana biegów. Bowiem tylko wtedy uda się nam wyciągnąć maksimum z silnika.
Kolejnym rodzajem wyścigów jest Knockout. To start na kilka okrążeń, przy czym po każdym okrążeniu odpada ostatni zawodnik i trwa to do tej pory aż zostanie tylko jeden. Mamy też Drift, chyba najbardziej efektowny rodzaj startów. Musimy tutaj jeździć jak najdłuższymi poślizgami i najlepiej gdyby następowały jeden po drugim. Wtedy udaje się zebrać największą liczbę punktów. Jest to też jedyny wyścig, w którym nie startujemy z konkurentami.
Dość prostą konkurencją jest Sprint. Tutaj naszym zadaniem jest jak najszybciej dotrzeć z punktu A do punktu B i oczywiście zająć pierwsze miejsce. Ostatnim rodzajem wyścigów jest Circuit. W tym wypadku czeka nas kilka okrążeń na tej samej trasie.

Niestety gra nie oferuje nam zbyt wielu tras. Jest ich zaledwie kilka i już po pewnym czasie zauważymy, że kolejne trasy są po prostu pewnymi modyfikacjami poprzednich. Czasem jedziemy w odwrotną stronę, a czasem po prostu nieco inną drogą. Tutaj autorzy wyraźnie się nie popisali, bowiem można było stworzyć nieco więcej tras, co z pewnością bardziej urozmaiciłoby zabawę. A tak po pewnym czasie po prostu jeździmy na pamięć.
Wydawałoby się, że wyścigi nie sprawią nam specjalnej trudności. I prawdę mówiąc tak jest, a przynajmniej na początku. Wygranie z konkurentami nie sprawia praktycznie żadnego kłopotu. Tak jest mniej więcej do 80 wyścigu (gra o ile pamiętam ma ich 111 lub 117). Potem poziom trudności wzrasta niebotycznie w górę i każdy kolejny start jest niezwykle trudny. Wygląda na to, że testerzy gry pokpili sprawę, bo trudność powinna wzrastać stopniowo z każdym kolejnym wyścigiem. Jest to strasznie frustrujące, sprawia bowiem, że praktycznie każdy start musimy powtarzać po kilkanaście razy, zanim uda się przyjechać na jakiejś sensownej pozycji. Oczywiście kolejne łatki złagodziły to nieco, ale i tak nadal bywa trudno.

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że NFS: Underground nie posiada za grosz realizmu. Samochody trzymają się drogi jak przyklejone, w poślizgi wpada się bardzo rzadko, a spotkanie z innym uczestnikiem wyścigu (jeździmy w czasie normalnego ruchu miejskiego) kończy się jedynie chwilowym spowolnieniem, po czym dalej kontynuujemy jazdę. Nie ma także co marzyć o modelu zniszczeń, bo takowego tu nie znajdziemy. Jedynie delikatnie pękają szyby, niestety, nie wypadają.
Ostrzegam zatem, że jeśli ktoś jest zwolennikiem realizmu, powinien poszukać sobie innej gry.

Pochwała należy się twórcom za grafikę. Włożono w nią naprawdę wiele pracy, czego efekty możemy podziwiać na ekranie. Samochody posiadają mnóstwo szczegółów i prezentują się wprost oszałamiająco. W ich karoserii odbija się otoczenie, które posiada nieco mniej detali, lecz nie można o nim powiedzieć, że jest brzydkie. Po prostu przy prędkościach osiąganych przez samochody, nie mamy generalnie czasu zwracać na nie uwagi, a jedynie na trasę.
Trochę się zdziwiłem, gdy ujrzałem asfalt z takim efektem lustrzanym. Tak zachowuje się mokra nawierzchnia, jednak podczas rozgrywki droga nie sprawiała takiego wrażenia. Widocznie autorzy postanowili, że ładniej się to prezentuje - "mokra" szosa prześladuje nas prawie przez całą grę, ale jest to tylko efekt wizualny, szkoda...


Oprawa muzyczna trzyma wysoki poziom. Pełno jest ryku silników, pisku opon, dźwięku rozbijających się szyb. Całość zaś uzupełnia ostra, rockowa muzyka, która dość dobrze pasuje do szybkiej jazdy.

Gra ma także tryb multiplayer, który pozwala nam ścigać się z maniakami szybkości z całego świata. Niestety czasem serwery nie pracują tak jak trzeba i nie można się na nie dostać. Gdy tego dokonamy, zabawa jest całkiem fajna. Choć niestety dość małe zróżnicowanie tuningu mechanicznego sprawia, że samochody graczy mają zbliżone osiągi.

Need For Speed: Underground jest z pewnością bardzo udaną pozycją. Sporo samochodów, możliwość ich tuningu i zapierająca dech w piersiach grafika z pewnością zasługują na uwagę. Gra daje także poczucie prędkości, co nie zawsze jest takie oczywiste w innych wyścigach. Każdy fan szybkich samochodów, na pewno nie będzie nią zawiedziony. Pewną wadą jest to, że mogłoby być więcej tras, no i samochodów również...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T A S I O R
_______I________
_______I________



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:13, 02 Maj 2006    Temat postu:

PORADNIK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T A S I O R
_______I________
_______I________



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:14, 02 Maj 2006    Temat postu:

W niniejszym poradniku przedstawione są różne rodzaje rozgrywki dostępne w tej grze. Znajdziesz w nim między innymi wyjaśnienia, na czym polegają poszczególne konkurencje oraz porady, które pomogą Ci stać się mistrzem podziemnych wyścigów. Przeczytasz także, jak zdobywać punkty pozwalające na odblokowanie bonusowych samochodów i różnych ulepszeń, które możesz dokupić do swojego auta.

-Drift
Ten rodzaj rozgrywki to nie zwyczajny wyścig. Tak naprawdę nieistotne jest to, jak szybko dotrzesz na metę, liczy się natomiast ilość punktów, jaką zdobędziesz. Zabawa polega na wchodzeniu w zakręty praktycznie bokiem samochodu i utrzymywanie go w poślizgu przez jak najdłuższy czas. Musisz także manewrować tak, aby nie uderzyć w bandę, ponieważ stracisz wszystkie punkty za aktualny poślizg. Przyznawane są one po tym, jak samochód wyjdzie z poślizgu.

Duży wpływ na ilość punktów, jaką masz szansę zdobyć ma prędkość. Im szybciej jedziesz, tym więcej punktów zyskujesz. Za pokonanie tego samego zakrętu możesz ich dostać 2000 lub 8000 - jeśli będziesz jechał szybciej. Jest to oczywiście przykład. Punktacja znacząco wzrasta, jeżeli w trakcie jednego poślizgu pokonasz więcej zakrętów. Staraj się na wirażach przechodzić z jednego poślizgu w drugi. Jest to bardzo efektywny sposób na zdobycie jak największej ilości punktów, ale trzeba uważać, aby nie zderzyć się ze ścianą.

Ważny jest również kąt, pod którym wchodzisz w zakręty. Na ekranie znajduje się wskaźnik odzwierciedlający go, ale tak naprawdę to nigdy nie ma czasu na niego patrzeć.

Możesz także próbować zbliżać się do band. Prawdopodobnie w pewnym momencie przejedziesz przez bonusową strefę i zdobędziesz jeszcze więcej punktów. Istnieje jednak duże ryzyko, że uderzysz w ścianę, co wiąże się z kolei z ich anulowaniem.

Pierwszy tor przeznaczony do dryftu jest kwadratowy. Następny zawiera już kilka zakrętów, dających więcej okazji do poślizgu. Końcowe trasy są już trudniejsze i trzeba znaleźć odpowiednie miejsca, które będą się nadawały do jak najdłuższych poślizgów.

Aby dobrze wejść w zakręt, możesz użyć hamulca ręcznego. Pewien poślizg spowoduje też ostre wciśnięcie gazu.

Oto jak przedstawia się punktacja:
1,000 punktów - Good Drift
3,000 punktów - Great Drift!
7,000 punktów - Superb!
15,000 punktów - Collosal!
20,000 punktów - Outrageous!

Niestety w dryfcie nie można użyć nitro, a szkoda. Za poszczególną ilość punktów w tym trybie dostajesz także dodatkowe za styl.

-Drag
Drag to bardzo ciekawy rodzaj wyścigu. Przy pomocy klawiszy A i Z zmieniasz biegi, a kursorami pas, na którym się znajdujesz. Na samym początku musisz dobrze wystartować. Jeśli dodasz trochę gazu, przesunie się strzałka na obrotomierzu. Kiedy dojdzie ona do zielonego koloru, wtedy będzie najlepszy moment żeby ruszyć. Staraj się uzyskać ten rezultat w momencie startu. Potem również musisz obserwować ten wskaźnik. Kiedy ponownie dojdzie on do zielonego koloru, będzie to odpowiednia chwila na zmianę biegu. Jeśli nie będziesz przerzucał biegów, to zepsujesz silnik. O tym, czy zmiany dokonałeś w dobrym momencie poinformuje Cię komunikat (Perfect Shift - bardzo dobrze, Good Shift - dobrze, Over Rev - za późno, Short Shift - za wcześnie). Oczywiście zmiana biegu w nieodpowiednim momencie wiąże się z utratą prędkości. Jeżeli poczekasz aż wskaźnik będzie zielony, to przeważnie spóźnisz się ze zmianą biegu. Najlepiej jest dokonać tego, kiedy strzałka dotknie czerwonego pola. Chodzi o wyczucie odpowiedniego momentu. Aby utrudnić rozgrywkę na drodze występuje wzmożony ruch oraz innego rodzaju przeszkody. Możesz natknąć się na roboty drogowe, tramwaj i inne niespodzianki. Najwięcej uwagi trzeba jednak skupić na obserwowaniu wskaźnika i włączaniu kolejnych biegów w odpowiednich momentach. We właściwej chwili możesz też użyć nitro. Pamiętaj, że inne samochody również nie omieszkają tego zrobić, jeśli będzie tylko po temu sposobność. Najlepiej jest poczekać, aż będziemy jechać na piątym biegu i wtedy włączyć nitro, ponieważ w innym wypadku wejdziemy na zbyt wysokie obroty. W trakcie jazdy możesz także natknąć się na rampy. Czasem skorzystanie z nich jest niezbędne, np. kiedy trzeba przeskoczyć nadjeżdżający pociąg.

-Sprint
Sprint to wyścig z jednego punktu do drugiego. Czasem musisz dotrzeć do wskazanego miejsca w określonym czasie, a innym razem być na mecie przed innymi samochodami. W większości przypadków warto jest zachować nitro na sam koniec wyścigu, lecz zdarzają się też sytuacje i miejsca, gdzie niezłe przyspieszenie również jest przydatne.

-Tournament
Tournament to turniej, który zwykle składa się z trzech wyścigów. Za wygranie pojedynczego wyścigu otrzymujesz osiem punktów, więc maksymalna ich ilość do zdobycia w turnieju to 24. Aby wygrać turniej nie musisz jednak zdobyć kompletu punktów, ważne jest, abyś miał przewagę punktową nad innymi graczami. Jeśli przyjedziesz drugi, to postaraj się w kolejnym wyścigu zepchnąć z toru przeciwnika, który był pierwszy. W ten sposób najprawdopodobniej spadnie on na ostatnią pozycję, a Ty nadrobisz różnicę punktową.

-Knockout
Charakterystyczną cechą tego rodzaju rozgrywki jest to, że po każdym okrążeniu ostatni na mecie odpada z gry. Musisz więc utrzymywać się w czołówce. Przeważnie do wykonania są trzy okrążenia.

-Zwykły wyścig
Musisz jako pierwszy przejechać kilka okrążeń.

W grze możesz zbierać punkty za styl (Style Points). Pozwalają one na odblokowanie bonusowych samochodów oraz różnego rodzaju upgrade'ów. Style Points są przyznawane za:

-Poślizgi. Coś w stylu drift, kiedy wpadasz w poślizg na zakręcie.
-Jeśli na linii startu wyprzedzisz wszystkich o połowę długości samochodu, dostaniesz 100 punktów.
-Jeśli miniesz bardzo blisko samochód nadjeżdżający z naprzeciwka, dostaniesz 100 punktów. Jeśli uda Ci się tego dokonać kilkakrotnie, to ilość punktów zwiększana jest podwójnie, potrójnie etc. Jeżeli jednak zderzysz się z jakimś samochodem, to mnożnik się resetuje.
-Jeśli wyścig składa się z kilku okrążeń, to za każde zwycięskie okrążenie dostaniesz 100 punktów. Jeśli uda Ci się ten manewr kilkakrotnie, to ilość punktów zwiększana jest podwójnie, potrójnie etc. Gdy jednak na którymś z okrążeń stracisz pierwszą pozycję, to mnożnik się resetuje.
-Za każdy skrót jakiego użyjesz dostaniesz 100. Punkty za skrót otrzymujesz jednak tylko za pierwszym razem, kiedy z niego skorzystasz.
-Za zwycięstwo dostaniesz 500.
-W trakcie rozgrywki Drift jest mnóstwo okazji do zdobycia Style Points
-Jazda za innym samochodem. Zwiększysz przez to swoją prędkość i dostaniesz punkty. Im dłużej się utrzymasz w tunelu, tym więcej punktów zbierzesz.
-Jeśli wystartujesz z włączonym nitro, dostaniesz 150 punktów.
-Jeżeli przez dłuższy czas nie uderzysz w żadną bandę lub samochód, dostaniesz 50 punktów.

Po każdym wyścigu zobaczysz pasek stylu. Kiedy zdobędziesz wystarczającą ilość punktów, aby pasek doszedł do końca, dostaniesz w nagrodę jakiś upgrade, naklejki etc. Z czasem, do wypełnienia paska potrzeba coraz więcej punktów, a maksimum to 3 miliony.

KASA:
Grę zaczynasz z 10 tysiącami. Kupisz za to samochód i kilka upgrade'ów i po pieniążkach. Należałoby więc teraz trochę dorobić. Za każdy wyścig możesz dostać pieniądze. Przed rozpoczęciem rywalizacji musisz ustalić poziom trudności (easy, medium, hard). Im wyższy, tym większe pieniądze dostaniesz za zwycięstwo w wyścigu, więc najlepszą opcją będzie starać się wygrać większość zawodów na poziomie hard. Jeśli jednak nie możesz sobie poradzić na hardzie, możesz przerwać wyścig i rozpocząć go ponownie na niższym poziomie. Największą kasę można zarobić na turniejach. Większość z początkowych turniejów powinieneś móc przejść na poziomie najtrudniejszym. Po pewnym czasie zdobędziesz już tyle pieniędzy, że finanse przestaną być Twoim zmartwieniem.

REPUTACJA:
Na początku gry nikt Cię nie zna i nie masz żadnych punktów reputacji. W trakcie dodawania części do swojego samochodu zobaczysz pojawiające się gwiazdki. One właśnie odzwierciedlają Twoją reputację. Gwiazdki są mnożone przez Style Points. Reputację możesz podnieść dodając do samochodu części odpowiedzialne za wygląd, np. zderzaki, spoilery, naklejki itp. Kiedy masz zamiar kupić jakiś element, to najpierw zaznacz go, a wtedy zobaczysz o ile wzrośnie Twoja reputacja.

BONUSOWE SAMOCHODY:
Bonusowe samochody nie są dostępne w trybie Underground. Możesz jest zdobyć tylko w Quick Race. Wybierz z głównego menu opcję Quick Race, a następnie typ rozgrywki z sześciu dostępnych. Teraz znajdziesz się w menu wyboru samochodu. Bonusowe pojazdy nie będą wyświetlone, więc musisz wybrać auto tej samej marki co bonusowy model (np. Nismo Sentra - Nissan Sentra). Możesz także poczekać, aż wybrany wóz pojawi się na ekranie. Jeśli nie będzie jednolitego koloru, za to wzbogacony o naklejki tzn. że jest to bonusowy samochód. Dla przykładu Nismo Sentra będzie nazwany Nissan Sentra, ale jeśli poczekasz aż pojazd się pojawi, to zobaczysz po prawej stronie napis Nismo i jakieś Japońskie znaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gameoholik.fora.pl Strona Główna -> Seria Need For Speed Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin